Pozycjonowanie lokalne – podstawy

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Lipiec 3, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni i sal zabaw
Grudzień 9, 2017

Obecnie przekonujemy się, że bez skutecznego wypromowania witryny internetowej, perspektywy na sukces naszej działalności są dość małe. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google stworzyło zaawansowany system, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Konsumentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Odbiorców z pobliża, konieczne jest odpowiednie wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele składników, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Tłumacząc od podstaw, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie określić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – ponad 95% Klientów szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Trzeba zrobić co się da, aby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale bardzo istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść i pilnować, żeby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących spółkę – pilnujmy danych, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo znaczące będzie utworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek zakładów, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i określonej znajomości tematu.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wczuć się w rolę szukającego i pomyśleć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy regularnie je uaktualniać. Następnie generujemy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa zakładu. Jeśli już przejdziemy przez tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość determinują to, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Gdy pozyskamy dużą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie nowych Klientów oraz kreowanie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na znalezienie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie stron. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.