Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak powstał i co zmienia?
Maj 28, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – podstawy
Sierpień 13, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam ogrom opcji w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w w tym konkretnym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to dziś pozycja obowiązkowa dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy on-line. W dzisiejszym artykule omówimy co to jest e-marketing i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Żeby móc spokojnie wejść w problematykę połączoną z e-marketingiem, odświeżmy sobie wpierw czym jest sam marketing. Ogrom czytelników utożsamia to z promowaniem poszczególnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą korzyści w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Nabywców. Aby tak się stało, należy zatroszczyć się o wiele składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. Podczas trwania procesu, niezbędna jest cykliczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – podstawowe założenia

Rozwój technologii spowodował, że powstała specyficzna gałąź marketingu – marketing w internecie, zwany także e-marketingiem. Czemu jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, aby skorzystać z zalet świata on-line i pozyskać kolejnych Nabywców. Marketing on-line to wypadkowa wszelkich zabiegów, które znamy z normalnej formy marketingu, ale do ich realizacji użyjemy internetu. Jeżeli nasze procedury będą odpowiednie, to wtedy miejsce naszej korporacji w internecie znacznie się poprawi, a nasz główny cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, używanym przez nas w marketingu w sieci jest witryna www naszej firmy. Wśród najważniejszych różnic pomiędzy powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line wyróżniamy z pewnością rolę Nabywcy. Nie jest ona tutaj pasywna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. publikowanie poglądów na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych działań, z którymi trzeba się zmierzyć przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogosfera
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, tymczasem w tym tekście skupimy uwagę na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć sporo profitów.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta gałąź marketingu w sieci będzie niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Kontrahentów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi długoterminowych i bazujących na wierności więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing korzysta w największym stopniu na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Konsumenta, który zapragnie pozostać z naszą korporacją na dłużej. Jak zapewne wiecie dużo zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka musi być dopasowana do jej zainteresowań, praktyk oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w różnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, ale zdecydowanie większą wagę musimy przykładać do poziomu wstawianych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to wówczas to nasze szanse na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, by treści były autorskie i nieszablonowe. Jak wynika z fragmentu tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w promowanej specjalności, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, może znacząco oddziaływać na ewentualnych Kontrahentów. Przy wyborze influencera trzeba się kierować działką, w której działamy. Jeśli chcemy reklamować sklep odzieżowy, w takiej sytuacji świetnym rozwiązaniem wydaje się angaż influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, aby przed zaangażowaniem człowieka do lansowania Twojej spółki, jasno wskazać cele i przeanalizować jaki budżet będziesz chciał na przeznaczyć na influencera. Zatrudnienie influencera winno być składnikiem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Ogrom możliwości, ale również sporo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania muszą być sumiennie ułożone, a potem ustawicznie musimy odpowiadać na zmiany w modzie.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.