Home staging – jak powstał i co zmienia?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa od A do Z
Maj 23, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Lipiec 3, 2017

Home staging – jak powstał i co zmienia?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, kiedy wybieramy się na dyskotekę, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze opiera się także home staging – czyli zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, najprawdopodobniej zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego musimy się postarać, by nasz dom prezentował się zniewalająco. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, a zatem warto skonsultować się z ekspertami od home stagingu. Ale spokojnie – zacznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

W 1972 roku….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, właścicielka spółki, która projektowała wnętrza. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie wypatrywała metod, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby sumiennie przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Kazała wykonać wszystkie wymagane prace remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Z czego to wynikało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie prawdopodobnego nabywcy jest o wiele lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie fachowców od nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, a dziedzina zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych prac z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w Stanach Zjednoczonych i przyjął się także w Wielkiej Brytanii, gdzie często Brytyjczycy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i zrozumieli, iż mogą dużo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po starannym zadbaniu o posesję.

W naszym kraju home staging zagościł już w tym stuleciu. Wynikało to z tego, że nasi rodacy poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i dzięki temu powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy działają na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała dopracowany model, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na kaprysy zmieniającej się mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko zabiegi ulepszające wygląd posesji. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która zwróci uwagę ewentualnego nabywcy. Już w czasach wprowadzania na rynek innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może zmusić potencjalnego kupca do przejrzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich obrazów powinno nastąpić już po właściwym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że dużo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o elementarnych rzeczach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być smród w domu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej wynająć fachowców z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza nieruchomość wyglądała właściwie.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.