Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa Toruń
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna energooszczędne
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są dobrym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google zdobywamy dojście do lokalizacji firm z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez przeszkód wyszukać sprzedawcę interesujących produktów lub usług. Aby pojawić się na liście firm w danej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich dostępnych usług Google trzeba znaleźć opcję Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z wskazówkami uruchomić profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do przygotowania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypisać niezbędne dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej położenie oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, by wizytówka była całkowicie aktywna. Posiadając wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, by była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi przeważnie kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie przede wszystkim na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa szansa na wyższy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo opublikowana na jej stronie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości znajdujące się w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, jakie mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o dodatkowe równie potrzebne dane, jakie wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do zapytania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki można dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego należy ustawić kategorie oraz podkategorie, jakie pokażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Niezbędna jest także lokalizacja oraz obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy należy dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle znaczące jest także uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z informacjami o firmie. Na przykład informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że wstawiane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów wciąż wierzy opiniom Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać oraz co ważne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis oraz zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, by opisać najważniejsze atuty firmy, stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tego powodu warto skupić się nad początkową częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie przyciągnie większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też dodawanie filmów i zdjęć. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale także umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Systematyczne publikowanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google zaoferować użytkownikom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny albo sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków i odsyłacz, pod którym możemy przekierowywać do wybranej witryny, np. podstrony ze sklepem albo innego miejsca. Taki wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez długi czas (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet na cały rok), może być elementem marketingu treści, gdzie będziemy udostępniać klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, portalami blogami albo innymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, w których można zostawić odsyłający link. Obszerny profil linków wyśle Google znak, że warto pokazać wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odnoszą się do niej odmienne interesujące strony. Linkowanie ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.