Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik

Banery LED - telebimy i ekrany na kazda okazje
Banery LED i telebimy – zachwyć odbiorców
Grudzień 23, 2017
Okna i drzwi dla Twojego domu
Okna i drzwi – na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Styczeń 9, 2018

XXI wiek to naturalny rozkwit kultury konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, wciąż szukają kolejnych rozwiązań i łakną mieć więcej i więcej. Niewiele wskazuje na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Zakupywanie wytwornych artykułów to również, ale pozostają przecież oprócz nich kosmetyki, wyżywienie – słowem to, co jest nam niezbędne do egzystencji. Wiele osób sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i przez to, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Rozwiązaniem może okazać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie wiele wzorcowych jednostek, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Zakupów dokonują w hipermarkecie raz na dwa tygodnie, by odjąć sobie stałego wybywania po nieodzowne produkty. W dzisiejszych dniach przykładowe sieci idą jeszcze dalej i oferują im dostawę asortymentu do domu.

Powyższa kwestia dotyczy po pierwsze ludzi zajętych, przebywających długo w miejscu zatrudnienia. Krew ich zalewa, kiedy powinni udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy z ochotą czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep online i masowo kupują niespodzianki dla rodziny. Tym samym – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – dosyć sporą.

Nakreśliliśmy już pierwszoplanowy powód założenia e-sklepu, a więc winniśmy przemyśleć jak ów sklep ma się prezentować. Nie ma sensu rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeśli sklep internetowy ma nam dać zauważalne zyski, w takiej sytuacji zaczynamy od tak zwanej analizy SWOT. Rozpatrzenie silnych oraz gorszych stron, perspektyw i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Obejmuje to kwestię tak naszego sklepu internetowego, jak również otoczenia konkurencyjnego. Należy dowiedzieć się jakie statystyki osiągają, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie ustalenie grupy docelowej. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Powołany przez Was sklep online może być skierowany do Odbiorcy wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu dziedzin towarów, lecz również przykładowo przyciągać do sklepu przede wszystkim Panie, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Może tak się zdarzyć, iż trzeba będzie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Należy pamiętać, że założenie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, obligatoryjnie należy zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli Twoja firma już działa, musisz tylko zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Kolejna istotna rzecz związana jest z produktami. Gdy już podejmiemy decyzję czy nastawiamy się na coś wyspecjalizowanego, z hermetycznej branży, czy też towary powszechne, wyrabiane na dużą skalę, skupiamy się na starannym wyselekcjonowaniu dostawcy. Solidność, punktualność i wiarygodność, to musi być podstawa, na którą należy mieć baczenie. Oczywiście ważny dla nas będzie też uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Dostawca już wybrany? W kolejnym kroku wypada dopracować informacje dotyczące produktów. Ktoś spyta – czemu to takie ważne?

Zagłębiamy się właśnie w obszar promowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Gdy pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji należy skierować uwagę na unikalne opisy – przejrzyste dla Odbiorców, lecz także przygotowane zgodnie z zasadami pod SEO, by dobrze nam znana wyszukiwarka Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – nasza wyrocznia oceni nas negatywnie i nie zagwarantujemy sobie wysokiej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – czas na wprowadzenie właściwych form płatności. Do często spotykanych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez wątpienia trzeba także zagwarantować Nabywcom uregulowanie należności przy odbiorze i z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy nakreślony plan biznesowy i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niekiedy starczy chociażby darmowe oprogramowanie, ale w przypadku rozległej wizji możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena czasem jest zapewniana w pakiecie z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie jest – wtenczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W przypadku hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one zdecydowanie za dużo ograniczeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.